0:54 AM ПОГЛАВЈЕ ЗА МИСВАКОТ И ЧИСТЕЊЕТО НА ЗАБИТЕ СО НЕГО | |
2 - ПОГЛАВЈЕ ЗА МИСВАКОТ[1] И ЧИСТЕЊЕТО НА ЗАБИТЕ СО НЕГО
19 - عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ - رضي الله عنه - عَنْ النَّبِيِّ - صلى الله عليه وسلم - قَالَ: (( لَوْلا أَنْ أَشُقَّ عَلَى أُمَّتِي لأَمَرْتُهُمْ بِالسِّوَاكِ عِنْدَ كُلِّ صَلاةٍ.))
19) Од Ебу Хурејре y се пренесува дека Веровесникот r рекол:“ Кога не би му отежнал на мојот Уммет, тогаш би им наредил да ги чистат забите со мисвак при секој намаз.“[2]
20 - عَنْ حُذَيْفَةَ بْنِ الْيَمَانِ - رضي الله عنهما - قَالَ: (( كَانَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - إذَا قَامَ مِنْ اللَّيْلِ يَشُوصُ فَاهُ بِالسِّوَاكِ.))
20) Од Хузејфе ибн Ел-Јеман[3] y се пренесува дека рекол:“ Аллаховиот Пејгамбер r кога ќе се разбудеше од ноќниот сон ја триеше[4] устата со мисвак.“[5]
21 - عَنْ عَائِشَةَ - رضي الله عنها - قَالَتْ: (( دَخَلَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ - رضي الله عنه - عَلَى النَّبِيِّ - صلى الله عليه وسلم - وَأَنَا مُسْنِدَتُهُ إلَى صَدْرِي، وَمَعَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ سِوَاكٌ رَطْبٌ يَسْتَنُّ بِهِ فَأَبَدَّهُ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - بَصَرَهُ. فَأَخَذْتُ السِّوَاكَ فَقَضَمْتُهُ، فَطَيَّبْتُهُ، ثُمَّ دَفَعْتُهُ إلَى النَّبِيِّ - صلى الله عليه وسلم - فَاسْتَنَّ بِهِ فَمَا رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - اسْتَنَّ اسْتِنَانًا أَحْسَنَ مِنْهُ، فَمَا عَدَا أَنْ فَرَغَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم -: رَفَعَ يَدَهُ - أَوْ إصْبَعَهُ - ثُمَّ قَالَ: فِي الرَّفِيقِ الأَعْلَى - ثَلاثاً - ثُمَّ قَضَى. وَكَانَتْ تَقُولُ: مَاتَ بَيْنَ حَاقِنَتِي وَذَاقِنَتِي.)) وَفِي لَفْظٍ ((فَرَأَيْتُهُ يَنْظُرُ إلَيْهِ , وَعَرَفْتُ: أَنَّهُ يُحِبُّ السِّوَاكَ فَقُلْتُ: آخُذُهُ لَكَ؟ فَأَشَارَ بِرَأْسِهِ: أَنْ نَعَمْ )). هَذَا لَفْظُ الْبُخَارِيِّ وَلِمُسْلِمٍ نَحْوُهُ.
21) Од Аиша y се пренесува дека рекла:“ Абдуррахман ибн Ебу Бекр Ес-Сиддик y влезе кај Веровесникот r додека го имав наслонето во мојата прегратка, а со него носеше свеж мисвак со кој ги чистеше забите. Тогаш, Аллаховиот Пејгамбер r го насочи својот поглед кон мисвакот и се загледа во него. Го зедов мисвакот од него, го изгризив за да стане мек и го исчистив, а потоа му го дадов на Веровесникот r. Ги исчисти забите со него, и дотогаш не го имав забележано толку убаво да ги исчисти забите. И штом заврши со тоа, ја дигна својата рака или својот прст, и изговори:“ Кон возвишеното друштво... – трипати.“ – а потоа, ја испушти својата душа.“ – а Аиша y велеше:“ Умре меѓу моето рамо и мојата вилица.“[6] А во друг ривајет стои:“ Па, го забележав како гледа кон него, тогаш сфатив дека го посакува мисвакот, и му реков:“ Сакаш ли да ти го земам? – па, ми климна со главата: Да.“[7] Ова е преносот на Ел-Бухари, а Муслим забележува сличен на него.[8]
22 - عَنْ أَبِي مُوسَى الأَشْعَرِيِّ - رضي الله عنه - قَالَ: (( أَتَيْتُ النَّبِيَّ - صلى الله عليه وسلم - وَهُوَ يَسْتَاكُ بِسِوَاكٍ رَطْبٍ، قَالَ: وَطَرَفُ السِّوَاكِ عَلَى لِسَانِهِ، وَهُوَ يَقُولُ:(( أُعْ، أُعْ )) وَالسِّوَاكُ فِي فِيهِ، كَأَنَّهُ يَتَهَوَّعُ.))
22) Од Ебу Муса Ел-Еш`ари[9] y се пренесува дека рекол:“ Дојдов кај Веровесникот r додека тој ги чистеше забите со свеж мисвак. Го држеше едниот крај од мисвакот врз својот јазик и извикнуваше: У! У! - мисвакот беше во неговата уста, како да сакаше да повраќа.“[10]
[1] Мисвак е еден вид на краток ластар или прачка кој се добива од стеблото или коренот на дрвото кое се нарекува “Ел-Ерак“ (الأَرَاك), и служи за чистење и четкање на забите. [2] Го пренесуваат: Ел-Бухари, бр. (887), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак во денот на џума“; Муслим, бр. (252), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Малик, во своето дело “Ел-Муветта“ (1/66 стр.), во поглавјето:“ Она што дошло за мисвакот“; Ебу Давуд, бр. (46), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Ет-Тирмизи, бр. (22), во поглавјето:“ Она што дошло за мисвакот“; Ен-Несаи, (1/12 стр.) во поглавјето:“ Дозволата на постачот за користење на мисвакот приквечерината“; и Ед-Дарими (1/174 стр.), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“. [3] Тој е Хузејфе ибн Ел-Јеман Ел-Абеси Ел-Гатефани Ел-Кајси y. Еден од познатите асхаби, кој се родил во Мека, а потоа живеел во Медина. Умрел 36-та година според хиџретскиот календар во местото Ел-Медаин. (Погледни во делото “Животописите на благородните личности“ од Ез-Зехеби (2/362 стр.)). [4] Т.е. ги триеше забите и ја чистеше устата со мисвак. [5] Го пренесуваат: Ел-Бухари, бр. (889), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак во денот на џума“ и бр. (1136), во поглавјето:“ Долгото стоење во ноќниот намаз“; Муслим, бр. (255), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Ебу Давуд, бр. (55), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак за оној кој се разбудува од ноќниот сон“; и Ед-Дарими (1/175 стр.), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак при ноќниот намаз“. [6] Го пренесуваат: Ел-Бухари, бр. (890), во поглавјето:“ За оној кој се чисти со мисвак од друг“; Ахмед, во своето дело “Ел-Муснед“ (6/77 стр.); и Ен-Несаи, (4/6-7 стр. ), во поглавјето:“ Агонијата на смртта“. [7] Го пренесува Ел-Бухари, бр. (4449), во поглавјето:“ Болеста на Веровесникот r и неговата смрт“. [8] Муслим не го забележува овој хадис во својата збирка со вакво значење и со ваков текст, како што наведува авторот. [9] Тој е Абдуллах ибн Кајс ибн Сулејм Ел-Еш`ари y. Еден од асхабите, кој го примил Исламот уште во Мека и учествувал во првата и втората хиџра во Абесинија. Потоа, Веровесникот r го испратил на верска мисија во Јемен, заедно со Му`аз ибн Џебел y. Умрел 52-та година според хиџретскиот календар во Мека. (Погледни во делото “Животописите на благородните личности“ од Ез-Зехеби). [10] Го пренесуваат: Ел-Бухари, бр. (244) во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Муслим, бр. (254) во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Ебу Давуд, бр. (49) во поглавјето:“ Како треба да се чистат забите со мисвак?“; и Ен-Несаи, (1/9 стр.) во поглавјето:“ Како треба да се чистат забите со мисвак?“. Prezedeno od Kniga Хафиз Абдул-Ганиј Ел-Макдиси (541 - 600 х.г.) ﴿عُمْدَةُ الأَحْكَامِ مِنْ كَلاَمِ خَيْرِ الأَنَامِ r﴾ УМДЕТУЛ-АХКАМ (ОСНОВА НА ПРОПИСИТЕ ОД ГОВОРОТ НА ПЕЈГАМБЕРОТ МУХАММЕД r)
FUSNOTA [1] Тоа на арапски се нарекува “Ен-Немиме“ (النَمِيمَة), кој по дефиниција претставува: пренесување туѓи зборови со цел нанесување штета и караница меѓу луѓето. [1] Ваквата постапка е од посебностите на Аллаховиот Пејгамбер r и од неговите специфики, и не е дозволено никому друг да го прави тоа. [1] Го пренесуваат: Ел-Бухари, бр. (216), во поглавјето:“ Од големите гревови е нечувањето при мокрењето“; Муслим, бр. (292), во поглавјето:“ Доказот за нечистотата на урината и должноста за чистењето од неа“; Ебу Давуд, бр. (20), во поглавјето:“ Чистењето од урината“; Ет-Тирмизи, бр. (70), во поглавјето:“ Она што дошло во однос на тежината на гревот од нечувањето при мокрењето“; Ен-Несаи, (1/28-30 стр.), во поглавјето:“ Чувањето при мокрењето“; Ибн Маџе, бр. (349), во поглавјето:“ Тежината на гревот од нечување при мокрењето“; Ед-Дарими, (1/188 стр.), во поглавјето:“ Чувањето при мокрењето“; и Ахмед, во своето дело “Ел-Муснед“, (1/225 стр.) и (5/35-36 стр.). [1] Мисвак е еден вид на краток ластар или прачка кој се добива од стеблото или коренот на дрвото кое се нарекува “Ел-Ерак“ (الأَرَاك), и служи за чистење и четкање на забите. [1] Го пренесуваат: Ел-Бухари, бр. (887), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак во денот на џума“; Муслим, бр. (252), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Малик, во своето дело “Ел-Муветта“ (1/66 стр.), во поглавјето:“ Она што дошло за мисвакот“; Ебу Давуд, бр. (46), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Ет-Тирмизи, бр. (22), во поглавјето:“ Она што дошло за мисвакот“; Ен-Несаи, (1/12 стр.) во поглавјето:“ Дозволата на постачот за користење на мисвакот приквечерината“; и Ед-Дарими (1/174 стр.), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“. [1] Тој е Хузејфе ибн Ел-Јеман Ел-Абеси Ел-Гатефани Ел-Кајси y. Еден од познатите асхаби, кој се родил во Мека, а потоа живеел во Медина. Умрел 36-та година според хиџретскиот календар во местото Ел-Медаин. (Погледни во делото “Животописите на благородните личности“ од Ез-Зехеби (2/362 стр.)). [1] Т.е. ги триеше забите и ја чистеше устата со мисвак. [1] Го пренесуваат: Ел-Бухари, бр. (889), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак во денот на џума“ и бр. (1136), во поглавјето:“ Долгото стоење во ноќниот намаз“; Муслим, бр. (255), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Ебу Давуд, бр. (55), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак за оној кој се разбудува од ноќниот сон“; и Ед-Дарими (1/175 стр.), во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак при ноќниот намаз“. [1] Го пренесуваат: Ел-Бухари, бр. (890), во поглавјето:“ За оној кој се чисти со мисвак од друг“; Ахмед, во своето дело “Ел-Муснед“ (6/77 стр.); и Ен-Несаи, (4/6-7 стр. ), во поглавјето:“ Агонијата на смртта“. [1] Го пренесува Ел-Бухари, бр. (4449), во поглавјето:“ Болеста на Веровесникот r и неговата смрт“. [1] Муслим не го забележува овој хадис во својата збирка со вакво значење и со ваков текст, како што наведува авторот. [1] Тој е Абдуллах ибн Кајс ибн Сулејм Ел-Еш`ари y. Еден од асхабите, кој го примил Исламот уште во Мека и учествувал во првата и втората хиџра во Абесинија. Потоа, Веровесникот r го испратил на верска мисија во Јемен, заедно со Му`аз ибн Џебел y. Умрел 52-та година според хиџретскиот календар во Мека. (Погледни во делото “Животописите на благородните личности“ од Ез-Зехеби). [1] Го пренесуваат: Ел-Бухари, бр. (244) во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Муслим, бр. (254) во поглавјето:“ Чистењето на забите со мисвак“; Ебу Давуд, бр. (49) во поглавјето:“ Како треба да се чистат забите со мисвак?“; и Ен-Несаи, (1/9 стр.) во поглавјето:“ Како треба да се чистат забите со мисвак?“. | |
|
Total comments: 0 | |