Main » Files » АКИДА |
07.05.2014, 4:03 AM | |
Што треба да сторам кога Аллах, џелле ша’нуху , ќе ме задолжи со некоја наредба?
Обврзан си да постапиш според Аллаховата наредба по следниот редослед: треба да научиш сè за тоа, да го засакаш, да имаш нијет (намера во срцето) да го извршиш, да го извршиш прописно (во согласност со Кур’анот и Суннетот), избегнувајќи сè што може да го поништи, и да го практикуваш засекогаш. Прашање 42. Ако муслиманот знае дека Аллах е задоволен со тевхидот, а го забранува ширкот, дали горенаведените чекори ќе му бидат во прилог?
Прво: повеќето луѓе знаат дека тевхидот е апсолутна вистина, а ширкот невистина, но тие и понатаму го игнорираат тој факт. Тие исто така знаат дека Аллах ја забранил каматата, но тие и понатаму тргуваат не грижејќи се и не прашувајќи се за законитоста и дозволеноста на трансакциите. Впрочем, тие знаат дека е харам[1] да ги трошат и проневеруваат средствата на јетимите[2] кои што им биле доверени, но тие неретко ги трошат и не им е грижа за тоа. Второ: сакање на она што Аллах го објавил, а оној кој не го сака или го мрази она што е објавено од Возвишениот Господар станува ќафир. Многумина од луѓето не го сакаат Пратеникот Мухаммед, саллаллаху алејхи ве селлем, (и го мразат она со кое што тој дошол – Упатството), иако знаат дека Милостивиот Аллах им го испратил. Трето: волјата за практикување (на она што е објавено и наредено - Исламот), затоа што многу луѓе се мошне свесни за вистината, но тие немаат ни најмала намера да ја практикуваат (својата вера) плашејќи се дека животот може да им се измени кон полошо. Четврто: дејствување, затоа што многу луѓе се стрематда ги практикуваат добрите дела кои веќе ги започнале, кога ќе сфатат дека оние кои тие ги величаат (нивните претпоставени и лидери) веќе ги напуштиле. Петто: многумина од оние што дејствуваат не го прават тоа искрено, а ако пак се искрени (со Аллах), нивните дела не се доследно извршени. Шесто: некои „побожни“ луѓе стравуваат дека нивните добри дела нема да бидат прифатени од Аллах и дека ќе бидат залудни. Семоќниот Аллах, во превод на значењето на Кур’анот, вели: „…зашто ќе се поништат делата ваши, а тоа да не го усетите…“ (Кур’ан, 49:2) Во денешно време овој страв е речиси отсутен, и тоа оправдано.[3] Седмо: цврсто држење до вистината (вистинскиот пат) и плашење од смртта пред можноста да се заврши со лошото однесување. Прашање 43. Што значи куфр и кои се неговите видови?
Куфр значи неверување во Аллах и порекнување на вистината која што Тој Возвишениот ја објавил на човештвото преку Својот последен пратеник Мухаммед, алејхис-селам. Постојат два вида куфр: 1. Куфр кој што е востановен на отпадништво од верата, а поделен е на пет дела: - куфр од порекнување (одбивање): Аллах во Кур’анот, во превод на значењето, вели: „И кој е поголем насилник од оној што измислува лага за Аллах или ја смета лажна Вистината, а таа веќе им е дојдена? Во џехеннемот е престојувалиштето за неверниците!“ (Кур’ан, 29:68). - куфр од кибр (ароганција): Аллах во Кур'анот, во превод на значењето, вели: „И намаз извршувајте и зеќат давајте; И бидете со оние што намазот го клањаат!“ (Кур’ан, 2:43) - сомнежот како облик на куфр: Аллах во Кур'анот, во превод на значењето, вели: „И влезе во бавчата своја. Меѓутоа, направи грешка, говорејќи: ‚Мислам дека ова ќе остане за навек. Не мислам дека ќе се оствари Часот. Ако бидам вратен кај Господарот мој ќе најдам подобро место во замена за ова.‘ И му рече другарот негов, разговарајќи со него: ‚Не веруваш ли во Оној кој те создаде од земја, потоа од семе, а потоа те создаде како човек?‘ Но, Тој, Аллах, е Господарот мој. На Господарот мој не Му здружувам никого.“ (Кур’ан, 18: 35-38) - куфр предизвикан од аверзија кон Аллаховата вера: Возвишениот Аллах во Кур'анот, во превод на значењето, вели: „Ние ги создадовме и небесата и Земјата и она што е меѓу нив само со вистина и до рок определен. А оние кои што не веруваат се рамнодушни кон она со што се опоменуваат.“ (Кур’ан, 46:3) - куфр од лицемерство: Возвишениот Аллах во Кур'анот, во превод на значењето, вели: „Ете, тоа е заради тоа што веруваа, а потоа не веруваа (порекнаа), па се запечатија срцата нивни и не сфаќаа.“ (Кур’ан, 63:3) 2. Куфру-ни'ме којшто не содржи отпадништво, туку е изразување неблагодарност кон Аллаховата добрина и милост. Аллах во Кур’анот, во превод на значењето, вели: „Аллах наведува пример за градот, безбеден и мирен. Од секоја страна му доаѓаше скрб во изобилство. И ете, жителите не ги признаваа благодетите Аллахови, па Аллах определи да вкуси и глад и страв, токму, заради она што го работеа…“ (Кур’ан, 16:112); и: „И ви даде од сето она што Му баравте. И ако ги набројувате благодетите Аллахови не ќе можете да ја наброите. Човекот, навистина, е голем насилник и голем неверник!“ (Кур’ан, 14:34) Прашање 44. Што значи ширк и кои се неговите видови?
Ширк значи многубоштво, политеизам, паганство. Треба да се знае дека тевхидот е спротивен од ширкот, а постојат три вида на ширк: голем, мал и скриен ширк. 1. Големиот ширк е поделен на четири дела: -Ширк во молењето: Аллах во Кур’анот, во превод на значењето, вели: „А кога се веќе качени на брод, го повикуваат Аллах, искрено исповедувајќи Му ја верата, а кога ќе ги избави на копно, ете, здруженик Му припишуваат…“ (Кур’ан, 29:65) -Ширк во намерата: Аллах вели во Кур’анот, во превод на значењето: „Оние кои го сакаат животот на овој свет и украсот негов, Ние ќе им ги исполниме нивните дела и тоа нема да им се ускрати; тоа се тие за коишто на идниот свет нема да има друго освен оган. Таму ќе им пропадне она што го правеа и ќе им биде ништожно она што го работеа.“ (Кур’ан, 11:15-16) -Ширк во послушноста: Аллах, во превод на значењето на Кур’анот, вели: „Нивните свештеници и калуѓери, а и Месихот, синот Мерјемин ги прифатија за богови, а не Аллах. Им беше наредено да обожуваат само еден Бог; нема Бог освен Него. Славен нека е Тој, над она што Му го здружуваат.“ (Кур’ан, 9:31) -Ширк во искажување на љубов: Аллах во Кур’анот, во превод на значењето, вели: „Меѓу луѓето има и такви кои што покрај Аллах, други божества прифатија и за рамни Му ги припишаа; ги сакаат како што се сака Аллах! А вистинските верници уште повеќе Го сакаат Аллах. И кога многубошците би знаеле, а сигурно ќе ја осетат казната, како целата моќ и сила Му припаѓаат само на Аллах, и дека Аллах строго казнува.“ (Кур’ан, 2:165) 2. Малиот ширк, како што е ријалукот (делување со намера да се покажат делата пред луѓето и да се стекне нивната пофалба). Аллах во Кур’анот, во превод на значење, вели: „Па, оној што се надева на средбата со Господарот свој, нека работи добро, и во обожувањето нека не Му здружува на Господарот свој никого!“ (Кур’ан, 18:110) 3. Скриениот ширк, за кој што се пренесува дека Пратеникот, саллаллаху алејхи ве селлем, рекол: „Ширкот во овој уммет е поскриен од мравка која оди на црн камен во темнината на ноќта“.
Прашање 45. Што е разликата помеѓу кадер и када’а?
Кадер во оригинал е изворот на предодредение, па потоа е употребен за подредување на деталите, па е искористен и за Аллаховото предодредение за созданијата уште пред тие да бидат создадени. А када’а е употребена за сеопфатното управување кое што е запишано во Лехвул-махфуз[4]. Исто така када’а може да се употреби за дефинирање на исламската надлежност која што е базирана на шеријатот. Аллах вели во Кур’анот, во превод на значење: „Но, не! Се колнам во Господарот твој! Тие нема да веруваат сè додека во своите несогласувања за судија не те повикаат и потоа да не почувствуваат тешкотија поради твојот суд и сè додека потполно не се покорат.“ (Кур’ан, 4:65) Исто така зборот када’а може да се употреби за да го дефинира употполнувањето на должноста, должноста сама по себе, објавата, смртта, постоењето на казната, судењето и создавањето. Прашање 46. Дали сè што се случува според Божјата одрдба, добро или лошо, е од Аллах, џелле ша’нуху?
Божјата одредба содржи добро и лошо. Се пренесува од Али ибн Ебу Талиб, радијаллаху анху[5]: „Придружувавме една погребна поворка во Баки'ал Гаркад, кога Пратеникот, саллаллаху алејхи ве селлем, ни се приближи и седна, а и ние седнавме околу него. Во рацете имаше мало стапче, ја наведна главата и почна да ја гребе земјата со него. Тогаш тој рече: ‚Никој од вас, па ниту еден од луѓето не е создаден, а за него да не е одредено (запишано) место во џеннетот и џехеннемот, запишана е одрдбатаза среќен и несреќен. Еден човек праша: ‚О Аллахов Пратенику, зошто да не се потпреме на она што ни било пишано ид а ги оставиме делата, па ако е благословен ќе чини благословени дела, а ако било кој од нас е одреден како лош и делата ќе му бидат лоши?‘ Пратеникот, саллаллаху алејхи ве селлем, рече: ‚Добрите дела се олеснети за добриот, а и лошите дела се олеснети за лошиот‘. Потоа тој го изрецитирал следниов ајет, во превод на значењето: ‚Па, што се однесува до оној кој што дели, и кој што е богобојазен и кој што најубавото го смета за вистинско, тогаш Ние нему најлесното ќе му го олесниме, а што се однесува, пак, до оној кој што е скржав и кој што тежнее кон изобилие и кој што најубавото го смета за лажно, тогаш Ние нему патот на злото ќе му го олесниме...“ (Кур’ан, 92:5-10).“ Бележи Бухари во неговата позната и веродостојна збирка на хадиси. Прашање 47. Што е значењето на „Ла илахе иллаллах“?
Тоа значи: „Нема друго обожество достојно за обожување освен Аллах“. Аллах вели во Кур’анот, во превод на значење: „И Господарот твој одреди: ‚Само Него да Го обожувате...‘“ (Кур’ан, 17:23) „Ла илахе“ значи „нема друго божество достојно за обожување“, а „иллаллах“ значи „освен Аллах“.
Прашање 48. Кој вид на тевхид Аллах им го наредил на Неговите робови пред намазот и постот?
Тоа е тевхидот на ибадетот (обожувањето), па да не повикуваш други освен Аллах, а Аллах вели во Кур анот, во превод на значење: „Џамиите, навистина се за Аллах, а покрај Аллах на никој друг да не му се молиш...“ (Кур’ан, 72:18) Прашање 49. Кој е подобар, сиромавиот кој што трпеливо ја толерира својата мизерија или богатиот кој што Му е благодарен на Аллах за својата благосостојба?
Без разлика на богатството или сиромаштвото, богатиот и сиромавиот можат да бидат меѓу најдобрите верници, а најдобри од нив ќе бидат оние со поголема богобојазност. Аллах во Кур’анот, во превод на значењето, вели: „О луѓе, Ние ве создадовме, навистина, од еден маж и од една жена, и Ние одредивме да бидете народи и племиња за да се запознавате. Најблагородниот кај Аллах, секако, е најбогобојазниот. Аллах, навистина сè знае и за сè е известен!“ (Кур’ан, 49:13) Како граница на трпението и благодарноста, најпогоден избор меѓу алимите[6] е дека трпеливост значи да не се жалиш, а благодарност значи да бидеш покорен кон Аллах поради благодетите кои што ти ги дарил. Прашање 50. Што ме советуваш?
Те советувам да го учиш и студираш тевхидот (чистиот исламски монотеизам – едноштвото на Аллах) и да читаш книги за тевхидот, бидејќи тие ќе ти ја разјаснат вистинита за тевхидот со кој Аллах го испратил Својот пратеник Мухаммед, алејхис-селам. Научи ја и вистината за ширкот, кој што Аллах го забранил и ни објавил дека нема да му прости на оној кој што не се покајал и умрел практикувајќи го големиот ширк, и џеннетот нема достапен да му го стори, и сите негови дела ќе бидат безвредни, а со цел да се сочуваш од тоа да починиш ширк, како и да се сочуваш од неговите катастрофални последици. Многу важна работа е да се знае вистината за тевхидот, со кој Аллах го испратил Својот пратеник и со чиешто знаење и практикување човекот може да се нарече муслиман, а во спротивно, без знаење и практикување на истиот, човекот не може да се нарече муслиман. А нашата последна дова е: Благодарноста Му припаѓа на Аллах, џелле ша’нуху ве џелле џелалуху! припрема од книга-50 Прашања и одговори
Преведе од англиски [1] Харам – забрането (заб. на прев.). [2] Јетим – сираче (заб. на прев.). [3] Зошто? Затоа што се знае дека постојат два услова за едно дело да биде примено кај Аллах – искреноста и исправноста. Доколку ги употполнат овие два услова, тогаш немаат оправданаие со ниваната лажна скромност и голема „побожност“.Објаснето во петтата точка (заб. на прев.). [4] Лехвул-махфуз - божествената чувана книга во која што се чуваат запишани работите на сеопфатното управување и предодредение (заб. на прев.). [5] Радијаллаху анху – нека е Аллах задовелен од него (заб. на прев.). [6] Алим – исламски научник, зналец (заб. на прев.). | |
Views: 552 | Downloads: 0 | |
Total comments: 0 | |